انواع کمپین در گوگل ادز

انواع کمپین در گوگل ادز

می‌توانید یکی از پنج نوع کمپین را در Google Ads انتخاب کنید. بیایید موارد استفاده‌ی بهینه از هر یک را توضیح دهیم:

۱. کمپین تبلیغاتی جستجو

تبلیغات کمپین جستجو به عنوان یک تبلیغ متنی در صفحه نتایج برای کلمه‌ی کلیدی مورد نظر ظاهر می‌شود. به عنوان مثال، در اینجا تبلیغات کمپین جستجو برای «wooden watch» آمده است:

این‌ها تبلیغاتی هستند که احتمالاً با آن‌ها بیشتر آشنا هستید. آن‌ها در صفحه نتیجه جستجو با نماد سیاه‌رنگ «AD» در کنار URL ظاهر می‌شوند. مزیت تبلیغات جستجو این است که شما تبلیغ خود را درجایی که بیشتر جستجوگران ابتدا در آنجا موضوعات خود را جستجو می‌کنند، نمایش می‌دهید و Google تبلیغ شما را در همان قالب سایر نتایج نشان می‌دهد فقط با این تفاوت که کنار آن کلمه‌ی AD خودنمایی می‌کند و نشان می‌دهد که یک تبلیغ است؛ اما خیلی مهم نیست. کاربران از روی عادت و اعتمادی که به نتایج اول صفحه‌ی جستجو دارند روی آن کلیک می‌کنند.

 

۲. کمپین تبلیغات نمایشی

Google دارای شبکه‌ای از وب‌سایت‌های معروف به Google Display Network در صنایع مختلف و با تعداد زیادی مخاطب است که برای نمایش Google Ads انتخاب می‌شوند. به سود مالک وب‌سایت است که به ازای هر کلیک یا تأثیرگذاری در تبلیغات مبلغی را دریافت می‌کند. فایده‌ای که برای تبلیغ‌کنندگان دارد این است که آن‌ها می‌توانند محتوای خود را در مقابل مخاطبان همسو با پرسونایشان قرار دهند.

این‌ها معمولاً تبلیغات تصویری هستند که توجه کاربران را از محتوای صفحه وب جلب می‌کنند:

۳. کمپین تبلیغاتی ویدیویی

تبلیغات ویدئویی قبل یا بعد (و گاهی اوقات در وسط) فیلم‌های YouTube نمایش داده می‌شوند. به یاد داشته باشید، یوتیوب نیز یک موتور جستجو است. کلمات کلیدی مناسب شما را در بین ویدیو قرار می‌دهند و نظر کاربر را به‌اندازه‌ی کافی جلب می‌کنند تا آن را تماشا کند.

در اینجا یک تبلیغ ویدیویی وجود دارد که در وسط یک ویدیوی دیگر درباره‌ی نحوه بستن کراوات ظاهر می‌شود:

 

۴. کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن

کمپین‌های اپلیکیشن Google، از طریق تبلیغات نمایش داده‌شده در شبکه جستجوی Google، YouTube، Google Play، Google Display Network و موارد دیگر، اپلیکیشن تلفن همراه شما را تبلیغ می‌کنند. می‌توانید تبلیغاتی را اجرا کنید که مخاطبان شما را به نصب اپلیکیشن شما ترغیب می‌کند یا اگر قبلاً از آن استفاده کرده‌اند، اقدام خاصی را در برنامه شما انجام می‌دهند.

برخلاف سایر انواع تبلیغات، شما یک کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن طراحی نمی‌کنید. در عوض، اطلاعات و مخاطبان اپلیکیشن خود را در اختیار Google قرار داده و مبلغ را پیشنهاد می‌دهید. Google بقیه‌ی کارها را انجام می‌دهد تا اپلیکیشن شما را جلوی چشم کاربر قرار دهد. تبلیغ شما می‌تواند یک gif، متن، فیلم یا تصویر باشد.

۵. کمپین تبلیغاتی خرید

کمپین‌های خرید، مانند تبلیغات دیگر، در SERP نمایش داده می‌شوند و شامل اطلاعات دقیق شامل قیمت و تصاویر محصول هستند. یک کمپین خرید به شما امکان می‌دهد محصولات خود را به شکل بصری‌تری تبلیغ کنید.

شما می‌توانید یک کمپین خرید از طریق Google Merchant Center اجرا کنید، جایی که اطلاعات خاصی از محصول را وارد می‌کنید و گوگل از آن‌ها برای ایجاد تبلیغات خرید شما استفاده می‌کند. این همان چیزی است که در شکل زیر به هنگام جستجوی «ساعت‌های چوبی» می‌بینید و تبلیغات خرید برای این کلمه‌ی کلیدی بهینه‌شده است.

 

 شیوه ساخت اکانت گوگل ادز

قبل از هر چیز شما برای راه‌اندازی کمپین خود نیاز به ساخت اکانت گوگل ادوردز دارید.

  • ابتدا با ابزار تغییر آی‌پی وارد Google Ads شوید.
  • مطابق تصویر زیر Start Now را بزنید.

به صورت پیش‌فرض وارد آدرس جیمیلی می‌شوید که به آن دسترسی دارید. صفحه‌ای که برای شما بازشده، در گوشه‌ی بالا سمت راست اکانت شما را علاوه بر جمیل، به‌صورت کد 10 رقمی نشان می‌دهد.

مطابق شکل زیر اگر بر روی همان تصویر گوشه سمت راست در بالا کلیک کنید، گزینه‌های دیگری برای ایجاد اکانت جدید و همین‌طور تغییر اکانت خواهید داشت.